יום שלישי, 30 בספטמבר 2014

עדכוני מפגש 3 - 30/9/2014

שלום להורים ולחברי הנבחרת,

המפגש היום התחיל במשחק "טלפון שבור", שמדגים איך תקשורת עוברת או לא עוברת בין החברים בקבוצה. ראינו במשחק איך חוסר הבנה לאורך הדרך מתגלגל וממשיך.


וכמובן צחקנו!




לאחר המשחק נהננו מהכיבוד שהביא יהונתן. תודה לך יהונתן!

את הפסקת החטיף אנחנו מנצלים לתזכורת מה עשינו במפגש הקודם, ומה התוכניות שלנו למפגש הנוכחי.
הפעם כיבד אותנו בנוכחותו מנהל בית הספר, משה. כיוון שהמנהל הגיע לבקר אותנו בדיוק בין התזכורת לבין התוכנית להיום, לא ידעו הילדים עדיין מה יהיה במפגש, ולכן השיחה נסובה על... הפתעות!
כיוון ששני חברי נבחרת חסרו לנו בפעם הקודמת החלטנו לנצל את המפגש היום כדי ללמד אותם את הדברים שלמדנו ועשינו במפגש הקודם, תוך כדי מתן הזדמנות לחברים שכבר מכירים את הנושאים לשבת בעמדת המורה.


חברי הנבחרת התחלקו לשתי פעילויות:

מגרילים נושא ללמד את החברים
  • נועם ויהונתן ישבו מול חלקי הלגו הטכניים ותוכנת WeDo, ואיתם ישב בכל פעם חבר נבחרת אחר והעביר להם חלק מהנושאים שלמדנו במפגש הקודם. הילי, מיכל, אביב ונועם הגרילו כל אחד שניים מתוך שמונה נושאים שנלמדו בפעם הקודמת, ולימדו אותם את נועם ויהונתן. הנושאים כללו שימוש בתוכנת ה-WeDo, הכרת חלקי לגו טכני ובנייה והבנה של המכונות שנלמדו במפגש הקודם.
    הן המורים הצעירים והן התלמידים נדרשו להפגין רמה גדולה של סבלנות זה לזה. בסיום חלק זה של הפעילות שמחנו לראות כי כל החברים יישרו קו עם הנושאים, ומי שלימד גם חווה את הלמידה מהצד השני. התלמידים הקפידו להודות למורים הצעירים שלהם!



מיכל מלמדת על מנוע וציר


הילי מלמדת על תמסורות

עופרי מלמדת על גלגל סרק



  • שאר הילדים עסקו בבנייה קבוצתית של סוכה מלגו.
    יש לזכור, כי בדרך-כלל בנייה בלגו היא פעילות אינדיבידואלית, שעושים לבד. לא פשוט לבנות בקבוצה.
    בתחילה באמת לא היה תכנון ותיאום בין הבונים, אך בהמשך התגבש כבר מבנה אחד, שבבנייתו תרמו רוב הילדים.

    אנו נמשיך לעבוד כקבוצה על פיתוח המיומנות של עבודת צוות - בבנייה בלגו ובפעילויות נוספות. זה חשוב, בין השאר, לצורך הכנת המודל, אותו תציג הקבוצה בפסטיבל ה-Jr.FLL.
בונים סוכה בעבודת צוות
בונים סוכה בעבודת צוות
הסוכה הגמורה



הסוכה הגמורה

בסיום קיימנו שיחת קבוצה, בה היתה הזדמנות. נוספת לילדים ללמד את חבריהם על ערכי הליבה, בהם דנו בפגישה הקודמת. עלתה השאלה - האם מפגש, שבו חזרנו על חומר שכבר נלמד, הינו מפגש מנוצל היטב. הילדים ענו יפה, כי פעלנו לפי הערכים של כולנו קבוצה (לא משאירים מאחור מבחינת הידע חברי קבוצה שהחמיצו את המפגש), אנחנו עושים את העבודה (תוספת יפה של הילי - מי שיודע מלמד כבר בעצמו, ולא רק המאמן) וכולנו מנצחים (זכינו בחוויה של ללמד את החברים, זכינו בחוויה של ללמוד מהחברים).



שיחת קבוצה
 במסגרת פעילות Jr.FLL מצופה מחברי הנבחרת להתנהג באופן נעים ומכבד את החברים, וזאת תוך פעילות קבוצתית בצוות, ולאורך מפגשים ארוכים. דרישות אלה מוצבות ברף גבוה יותר ממה שהילדים חווים ברוב המסגרות האחרות (בי"ס, חוגים, מפגשים עם חברים).
האתגר הוא באמת גדול לילדים הצעירים (ולמאמן...), אך ניכר כי מפגישה לפגישה הנושא מובן יותר ויותר. יש עוד הרבה מקום לשיפור מבחינת העמידה באתגר זה, וזוהי אחת ממטרות הפעילות כולה.

גמר חתימה טובה לחברי הנבחרת היקרים ולמשפחות,
אופיר


הודעות
  • אבקש כי הכיבוד שאנו מביאים בסבב יהיה מורכב מחטיפים או אוכל בריא שקל להתנהל איתו בזמן קצר והוא איננו מלכלך. דוגמא למתאים: חטיפים, עוגיות, עוגה פרוסה, כריכונים. דוגמא ללא מתאים: מסטיקים, סוכריות, שוקולד, שתיה מכל סוג למעט בקבוקי המים של הילדים.
  • להזכירכם: בשבוע הבא, ה-7/10/2014, לא תתקיים פעילות של הנבחרת עקב טקס קבלת התורה. ברכות לילדים לרגל המאורע!
  • בשבוע שלאחר מכן נהיה בחופשת סוכות. לא תהיה פעילות רגילה של הנבחרת, אולם כולכם מוזמנים לתחרות Offseason של FRC, שתתקיים ביום ב' 13/10/2014 בתפוח פיס בקרית החינוך בעמק חפר (ליד נתניה). בתחרות יתקיימו גם פעילויות מיוחדות לצעירים. מארגני התחרות מצפים ספציפית לבואנו, לחצי יום של כיף:
    • הגעה לקראת 10:00.
    • צפייה בתחרות ה-FRC (הרובוטים הגדולים) בליווי והסברים של שגרירים מהקבוצה המארגנת.
    • פעילות מיוחדת לילדים בתפוח הפיס.
    • ארוחת צהריים משותפת אם מישהו מהורי הנבחרת יקח על עצמו לארגן.
    • אנא עדכנו אותי אם אתם מתכוונים להגיע, כדי שבמידת האפשר נקיים את הפעילות כקבוצה ומשפחות ולא כיחידים.
  • ב-21/10/2014 פעילות נבחרת בשעה הרגילה. נועם קיבל משימה להכין למפגש זה משחק גיבוש בן 10 דקות, המתאים לחדר הספרייה, בנושא בּוּשִׁים (שמהם הוא התלהב מאוד במפגש).
  • בשבוע שלאחר מכן לא תתקיים פעילות נבחרת ביום הקבוע (ב-28/10/2014), כיוון ש...
    אירוע פתיחת העונה - יתקיים ביום ד', 29/10/2014 במכללה האקדמית ת"א יפו.
    ארז, אבא של נועם, יצטרף לקבוצה לאירוע הפתיחה. מעבר לכך כל מי שרוצה יכול ומומלץ שיצטרף לפעילות מהנה ומעשירה עם הילדים באווירת FIRST.
    עוד פרטים בהמשך.
פרסומים




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה