יום שלישי, 10 בפברואר 2015

עדכוני מפגש 15 - 10/2/2015

שלום להורים ולחברי הנבחרת,
בלוג ללא תמונות מהפעילות

היום קידם את פנינו מזג-אוויר סוער, עם אובך ורוחות. בחדר העבודה שלנו, לעומת זאת, היה חמים ונעים סביב שולחן החטיפים שהביאה עופרי. תודה לך, עופרי!
במפגשים האחרונים מוקרן על המסך במהלך זמן החטיפים שעון הספירה לאחור לפסטיבל ה-Jr.FLL. נשארו לנו כשבועיים וחצי לפסטיבל, כלומר שני מפגשים לאחר היום. הילדים מתחילים להביע עוגמת-נפש מסיומה הקרב של עונת הפעילות, וכך גם אני...


משימתנו היום היתה סיום שלב ה-"שפר" בבניית המודל ועיצוב הפוסטר. נותרו לנו מהמפגש הקודם עוד מספר אלמנטים לבנייה וחיזוק במודל, וכל איזור תיאור המודל בפוסטר טרם הושלם.
הילדים עבדו באופן עצמאי מאוד ונחוש. היו מספר בעיות בתכנות המודלים, שלפתרונן הילדים התייעצו זה עם זה. כל אחד מחברי הנבחרת, שסיים את עבודתו, מייד מצא פעילות אחרת לביצוע.
באחד מהאלמנטים הילדים מצאו שנדרשת פעולה של לולאה בתוך לולאה. כיוון שבתוכנת ה-WEDO שלנו אין אפשרות כזאת הפעילו הילדים אחד את השני כרובוטים שהולכים בחדר עד להבנת הבעיה ומציאת פתרון אחר, שבסופו של דבר עבד!

לקראת סיום המפגש היו הילדים גאים לראות, שהם סיימו את שלב ה-"שפר", ולמעשה סיימו את בניית המודל והכנת הפוסטר! תוצרי העבודה יפים ומרשימים!

תוכנית המפגשים הקרובים:

  • המפגש הבא ייערך ביום שני ה-16/2/2015, במקום ביום שלישי ה-17/2/2015. נא לעדכן את היומנים (אותה שעה, אותו מקום).תוכנית המפגש: היערכות לפסטיבל, עבודה על מיומנויות פרזנטציה לפסטיבל.אחראי כיבוד: אביב.
  • שבת בבוקר, ה-21/2/2015: פעילות הפוגתית לפני הפסטיבל. חברי הנבחרת מוזמנים לבית של מיכל לסרט וכיבודים.
  • המפגש האחרון בעונה ייערך ביום שלישי ה-24/2/2015 בהשתתפות ההורים.תוכנית המפגש: ערב חשיפה חגיגי להורים ולעוזרי המאמן מקבוצת ה-FRC.
    (לכן אין תמונות של המוצרים המוגמרים בבלוג...)
  • יום שישי ה-27/2/2015: פסטיבל ה-Jr.FLL!הילדים קיבלו הזמנות לפסטיבל לחלוקה להורים – אנא וודאו שקיבלתם הזמנה.

שיתוף

  • ביקורנו במעבדות הרובוטיקה של ה-FLL וה-FRC של קציר פורסם בדף הפייסבוק של חולון. לינק כאן וברשימת הקישורים מימין למעלה בבלוג.
  • עדכון משמח: קבוצת ה-FLL של קציר (כיתות ט', רובוטים של לגו), שאירחו אותנו בשבוע שעבר במעבדתם, זכו בפרס האליפות בתחרות ה-FLL האיזורית שנערכה בנס-ציונה ביום חמישי האחרון, 5/2/2015. זהו הפרס הראשון והנחשב ביותר בתחרות!
    הקבוצה עולה, יחד עם קבוצות נוספות, לתחרות הגמר הארצית של ה-FLL, שתתקיים בהיכל הספורט ביד-אליהו במקביל לתחרות ה-FRC (כיתות י'-י"ב, רובוטים גדולים) שתתקיים שם.
    עוד סיבה להגיע ולבקר באירוע...! 

נבחרת ה-FLL של קציר (ואני...) עם גביע האליפות של התחרות האיזורית
עד כאן להפעם,
אופיר גלזר
מאמן הנבחרת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה