יום שלישי, 4 בנובמבר 2014

עדכוני מפגש 5 - 04/11/2014

שלום להורים ולחברי הנבחרת,

לאחר ששבנו מאירוע הפתיחה בשבוע שעבר, העלינו השבוע הילוך בפעילות שלנו. מכאן ובהמשך הפעילות נשים דגשים על לימוד וחקר אתגר העונה מצד אחד, והמשך הבניית כישורי תכן ובנייה מצד שני. בהמשך העונה יתחברו שני כיוונים אלה בבניית דגם של נושא המחקר.

למפגש הצטרף הפעם עוזר מאמן צעיר - עמית מקבוצת ה-FRC של גימנסיה קציר. עוד על כך בפרק ה-"קהילה".
פתחנו את המפגש סביב שולחן החטיפים, שהביא הפעם אביב. תודה לך אביב!
ניצלנו את זמן האכילה להיכרות עם עמית, ושמענו קצת על קבוצות הרובוטיקה מהם הוא הגיע אלינו, ועל זכיותיהם בארץ ונסיעתם לתחרות בחו"ל. הילדים התפעלו מהעניין מאוד...
מכירים את קפטן קבוצת ה-FRC של קציר

לאחר הזלילות שיחקנו במשחק הראיון - כל ילד ראיין חבר קבוצה אחר, במטרה ללמוד עליו מספר דברים חדשים. לאחר מכן הציג כל אחד מחברי הקבוצה אילו דברים חדשים הוא למד על החבר.
משחק הריאיון



זאת היתה הזדמנות להתחיל ולעבוד על כישורי עמידה מול קהל והעברת נושא. גם זה אחד מהנושאים שנעבוד עליהם במהלך הפעילות והילדים יזדקקו לכך באירועי שיתוף בהמשך העונה. נושא עמידה מול קהל במטרה להעביר מסר ברור הינו לא פשוט לחלק מהילדים, וגם למבוגרים רבים. אנו נעבוד על כך כחלק מהפעילות בכל הזדמנות.
שמנו דגשים על:
  • עיניים - מישירות מבט אל הקהל מולו מדברים, לא אל הרצפה או הדף.
  • גוף - זקוף, משדר ביטחון עצמי, לא כפוף.
  • קול - רם וצלול, מבטא היטב את המסרים שרוצים להעביר.
הצגנו ודנו בנושא אתגר העונה. האתגר לעונת פעילות זאת הינו Think Tank - מגדירים מחדש את תהליך הלמידה. במסגרתו יחקרו וילמדו הילדים דרכים שונות ללימוד, ויראו שניתן ללמוד לא רק בכיתה אלא במקומות רבים ובאמצעים שונים.
תהליך העבודה מחולק למספר שלבים:
  1. חישבו על זה - נדון בנושא תהליכי למידה, הילדים יבחרו מקום בו ניתן ללמוד וכלי שבאמצעותו לומדים במקום הזה.
  2. חקרו את זה - נחקור ונלמד יחד כל מה שאפשר על כלי הלמידה שבחרנו.
  3. בנו את זה - הילדים יבנו מודל מלגו, עם לפחות חלק נע אחד ומכונה פשוטה אחת, שידגים את מה שלמדו.
  4. שתפו את זה - הילדים יכינו פוסטר "הציגו אותי!" שיספר על הקבוצה, על מה שלמדו ועל הדגם שבנו. הילדים יציגו את כל מה שהשיגו בפסטיבל ה-Jr.FLL!
לאחר הצגת האתגר הביעו הילדים ביצירה את הרעיונות שכבר עלו להם תוך הצגתו.
מביעים רעיונות ראשוניים לאתגר העונה

לאחר מכן הציגו לחברים את הרעיונות המקוריים - כבר תוך התחלת יישום עקרונות הצגת הנושא מול הקהל!
מיכל - לומדים בנבחרת הרובוטיקה הנדסה בעזרת לגו

הילי - לומדים בסופרלנד שימוש במפה בין המתקנים

אביב - לומדים במשחק Xbox איך לטפס על קיר בעולם האמיתי

נעם ויהונתן - לומדים בסופרלנד חשבון (מניית לופים ברכבת הרים)

עופרי - לומדים מתוך אתגר בנייה בלגו של כסא גלגלים חשמלי
לאחר חשיבה, דיון, יצירה והצגה בנושא האתגר עברנו לבנייה. הילדים החלו לבנות בעזרת עמית מודל לגו מורכב של אריה, הכולל מנוע וחלקים נעים, המבוססים על העקרונות של המכונות הפשוטות שלמדנו בפגישות הקודמות. הילדים אותגרו להבין מתוך השרטוטים מה הולך לנוע במודל וכיצד (לא משימה פשוטה!). כשנסיים את הבנייה של האריה במפגש הבא נראה כמה קרובות היו התיאוריות למעשה.







קהילה
התחלנו בשיתוף פעולה עם נבחרות הרובוטיקה של גימנסיה קציר בחולון, שהביעו רצון לאמץ ולתמוך בפעילות FIRST בביה"ס שמיר. בקציר מתקיימת כבר מספר שנים נבחרת FLL של כיתות ט', שזכו מספר פעמים במקומות גבוהים בתחרויות הארציות וייצגו אותנו בחו"ל - וגם שם הגיעו להישגים מרשימים. בוגרי נבחרת ה-FLL שלהם הקימו השנה בגימנסיה קבוצת FRC (הליגה הבוגרת של רובוטיקה לכיתות י'-י"ב).
קפטן קבוצת ה-FRC, עמית, הצטרף השבוע לפעילות שלנו כעוזר מאמן, והחווייה היתה חיובית לכולנו. בהמשך המפגשים שלנו מתוכננת פעילות קבועה של עוזרי מאמן מטעם קבוצת ה-FRC של קציר, ואנו מאושרים מכך ומודים להם.
זאת דוגמא לרוח FIRST במיטבה. הילדים לומדים מתוך דוגמא אישית על חשיבות השיתוף והנתינה לקהילה בכלל, ובתוך קהילת FIRST הגדולה בפרט.

פרסומים
השתתפות הנבחרת שלנו באירוע הפתיחה של ליגת Jr.FLL זכתה לחשיפה ופרסום במספר ערוצים:
Make it loud! תעשו לייק ושתפו עם מכריכם.
מעבר לכך, בכניסה לבית-הספר נתלו שתי כרזות - האחת מפרסמת את Jr.FLL ו-FLL, והאחת בדגש על Jr.FLL ואתגר העונה שלנו.
פרסומים בבית הספר


עד כאן להפעם,
אופיר גלזר
מאמן הנבחרת

תגובה 1:

  1. אפשר גם לקנות מחשב השקיה ועוד מוצרים לטיפול בגינה אצל יובלים. מומלצים מאוד.

    השבמחק