יום שלישי, 18 בנובמבר 2014

עדכוני מפגש 7 - 18/11/2014

שלום להורים ולחברי הנבחרת,
המפגש נפתח סביב השולחן עם הכיבוד שהביאה מיכל. תודה לך מיכל!
הכרנו בהזדמנות זאת את תומר מקבוצת ה-FRC של קציר, שהצטרף לקבוצה כעוזר מאמן. תומר סיפר לנו קצת על חוויותיו מהשנה שעברה, בה זכה עם קבוצת ה-FLL שלו באליפות ישראל ועל השתתפותם באליפות העולם בסט. לואיס.

לאור דרישת הקהל שיחקנו גם הפעם במשחק "שדה מוקשים", כמו במפגש הקודם - הפעם בחילופי תפקידים. מיכל, נועם ויהונתן חבשו כיסוי עיניים, ואביב, עופרי והילי ניווטו אותם במילים בלבד בין המכשולים שפוזרו בחדר.
ניסינו ליישם את הלקחים מהמשחק הקודם... מה שבטוח שהמסלול נחצה מהר יותר.



חקר
הפעם מוקד המפגש היה בנושא החקר. המטרה היתה להביא לכדי מיצוי את התהליך, בו התחלנו לפני שני מפגשים, ולמעשה באירוע הפתיחה באפקה - התמקדות בנושא שאותו תבחר הקבוצה לחקור.

במפגשים האחרונים בחנו איך אנו לומדים, ואיך אפשר בהזדמנויות שונות ובמקומות שונים להפוך אלמנטים מהסביבה היומיומית להזדמנויות ללמידה. הילדים העלו דוגמאות רבות ומעניינות.
כחידוד גם של נושא מקורות המידע השונים, בהם אפשר להיעזר כדי ללמוד, הכינו הילדים לקראת המפגש היום רשימה של דוגמאות, בהן קישרנו בין נושאים שלמדו לבין המקורות מהן הגיע המידע ללמידתם.
שיתפנו במליאה את הדוגמאות:
משתפים דוגמאות למקורות מידע

דוגמאות שהעלו הילדים לנושאים שלמדו ולמקורות המידע שלהם

לאחר מכן עברנו לשלב העיקרי, של סיעור מוחות לבחירת נושא החקר לעונת הפעילות.
הילדים כבר מתורגלים בקיום סיעור מוחות. הועלו רעיונות מגוונים לחקר, מהם יותר רלוונטים ומהם פחות, כששמנו יחד דגש לא "לקטול" רעיונות של מישהו אחר או אף רעיונות שנראים מוזרים... לאחר העלאת רעיונות רבים ויפים קידמו הילדים רעיונות שמצאו חן בעיניהם - בהסבר מול כל החברים.
כשנותרו רק שני רעיונות הוספנו למשוואה גם את מגוון מקורות המידע שאפשר למצוא על כל אחד מהם, עד שבסיום התהליך הגיעו הילדים באופן של קונצנזוס (לא נדרשה הצבעה!) לנושא שאותו יחקרו העונה:
הסביבה: הגינה.
כלי לימודי: הצמחיה בגינה.
נחקור ונלמד יחד כיצד מגדלים ומטפחים את הצמחיה בגינה, על סוגי צמחים ועוד.
סיעור המוחות לבחירת נושא החקר - שלב העלאת הרעיונות
סיעור המוחות לבחירת נושא החקר - שלב קידום הרעיונות

סיעור המוחות לבחירת נושא החקר - שלב קידום הרעיונות

סיעור המוחות לבחירת נושא החקר - שלב קידום הרעיונות

סיעור המוחות לבחירת נושא החקר - שלב קידום הרעיונות


סיעור המוחות לבחירת נושא החקר - שלב קידום הרעיונות

סיעור המוחות לבחירת נושא החקר - שלב קידום הרעיונות

סיום סיעור המוחות - בחרנו נושא חקר!
בנייה
בחלקו האחרון של המפגש התחלנו ללמוד יחד עם עוזר המאמן, תומר, על חיישנים. חיישן הוא אחד הדברים המבדיל רובוט ממכונה פשוטה.
הכרנו את חיישן התנועה, שנותן חיווי לתוכנת ה-WeDo שלנו כאשר הוא מזהה תנועה מולו. חיברנו את החיישן וערכנו בדיקות, בהן הצלחנו לשנות את הכיתוב על המסך כאשר מנפנפים מול החיישן.

מכירים את חיישן התנועה
מחברים את החיישן לתוכנת ה-Wedo



וכאשר יוצרים תנועה מול החיישן...
... רואים שהכיתוב על המסך משתנה

הודעות
  • לא כל הילדים מכירים את בלוג הקבוצה. מומלץ שיכירו אותו יחד איתנו, ההורים, כיוון שהילדים נהנים לקרוא על עצמם והפעילות, לראות תמונות מהפעילות וכמובן לשתף אחרים בחוויה.
  • חילקתי לילדים מקרא בעברית של משמעות המדבקות הווירטואליות שבאתר ה-Showcase. מומלץ לשבת איתם מול האתר, לחפש קבוצות Jr.FLL שונות בעולם ולראות מה הן עושות בדומה או בשונה מאיתנו, ולהחליט אילו מדבקות אנו רוצים להעניק להן. במפגש הבא נשתדל להקדיש לכך זמן. לינק לאתר נמצא בבלוג של המפגש הקודם או פשוט בהקלקה על תמונת המדבקות שהוענקו לנו בסרגל הימני של העמוד.
תודה ללימור, אמא של אביב, ותומר מקבוצת ה-FRC של קציר, על הסיוע הפעם כעוזרי מאמן!


עד כאן להפעם,
אופיר גלזר
מאמן הנבחרת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה