יום שלישי, 2 בדצמבר 2014

סיור לימודי - 2/12/2014

שלום להורים ולחברי הנבחרת,


הפעם קיימנו בפעילות את אחד ממפגשי השיא של העונה, ויצאנו לסיור לימודי בנושא החקר של הקבוצה.
הנושא הוא, כזכור, למידה בסביבת הגינה הציבורית, באמצעות חקר צמחיית הגינה. במפגש שעבר נפגשנו עם משה דיין, הגנן, שהכניס את הילדים לעולם הצמחיה והגננות בגינות ציבוריות. כהשלמה לכך סיירנו הפעם, יחד עם משה דיין, בגינה הציבורית בשטחי בית-הספר וכן בגינת "גן סיפור" הסמוכה.


כל אחד מהילדים קיבל משימת חקר אישית, כחלק ממשימת החקר הקבוצתית. במהלך הסיור שמנו דגש על מידע שהעביר לנו משה, וכן שראינו בתצפיות, הרלוונטי לנושא החקר של כל אחד מחברי הקבוצה.
ראינו איזור בחצר ביה"ס, בו נשתל בעבר דשא, וכעת אין בו דשא (למה? מה יש בו כעת?). ראינו עץ שנכרת באיזור (מה אפשר ללמוד מכך?).
לומדים על איזור בחצר ביה"ס
פתחנו את ארון ההשקייה של גינת ביה"ס, וראינו את חלקי המערכת השונים: בקר (מחשב), סנן, ברזים חשמליים, וָסָת. משה דיין הפעיל את בקר ההשקייה של הדשא באופן עבודה ידני (איזה עוד אופן עבודה קיים?) ונהננו לראות שבקצה הגינה הממטרות החלו לעבוד!

ארון ההשקייה של ביה"ס

ארון ההשקייה של ביה"ס
רצים להירטב בממטרות שהפעלנו!
ראינו איזור בחצר ביה"ס שרוצף בדשא סינטטי. לאחר מספר קפיצות על הדשא, הכרנו מקרוב סוגים שונים של דשא סינטטי: מרבדי הדשא הסינטטי הירוקים הרגילים ודשא תִּקְנִי למגרשי משחקים, שמתחתיו יש שכבת הגנה נוספת, העשוייה מצמיגים ממוחזרים. בדקנו את ההגנה השונה שמספקים סוגי הדשא הסינטטי השונים במקרה של נפילה.
דשא סינטטי בחצר ביה"ס
מרבד דשא סינטטי

דשא תקני למתקני משחקים

משווים בין ההגנה שמספקים סוגי הדשא הסינטטי השונים

משווים בין ההגנה שמספקים סוגי הדשא הסינטטי השונים

משווים בין ההגנה שמספקים סוגי הדשא הסינטטי השונים













ראינו איזורים שונים בגינה - מדשאות, איזורי עצים, איזורי שיחים - וכיצד מערכת ההשקייה נפרסת באופן שונה בכל איזור.
מבנה הגינה - דשא, עצים, צנרת השקייה
הכרנו סוגי צמחים ועצים שונים - שיחי תבלין, עצי אקליפטוס, צאלון ודקל.




מסכמים את ממצאי התצפיות
ראינו כלי נוסף בו משתמשים הגננים - משור שרשרת על גבי מוט טלסקופי (למה צריך מוט טלסקופי?).
משור שרשרת על מוט טלסקופי

משור שרשרת על מוט טלסקופי
סיימנו את הסיור המאלף באחה"צ הסתווי והחמים בגלידה קבוצתית, אליה הצטרפו כמלווים גם מירי, אמא של מיכל, ואיתי, אח של של מיכל.
אין כמו גלידה!

סיום החקר העצמאי בבית:
עד המפגש הבא כל ילד יסכם את הנושא שהוקצה עבורו, ממקורות מידע שונים: הפגישה עם משה דיין, הסיור בגינה ומה שראינו בו, וכן באמצעות האינטרנט:

  • מיכל - מבנה גינה ציבורית / תהליך הקמת גינה
  • עופרי - סוגי אדמה בגינה
  • נועם - מערכת השקייה
  • יהונתן - סוגי צמחים בגינה ציבורית
  • אביב - כלי עבודה של הגנן
  • הילי - דישון וריסוס (הדברה)
המטרה היא תרגול מיומנות החקר העצמאי. לפיכך, מומלץ מאוד להשתמש בכך כהזדמנות לפעילות משותפת בכיף - ילדים והורים.
כל ילד יציג לקבוצה את מה שחקר במפגש הבא (ב-9/12/2014).
הסיכומים יהיו חלק מהפוסטר שיוצג בפסטיבל, לכן נא לעקוב אחרי ההנחיות הבאות:


  • סיכום הנושא על דף אחד בגודל A4. אפשר ורצוי דף צבעוני.
  • יש להביא את דף הסיכום למפגש של ה-9/12/2014.
  • הסיכום יכול להיות או מודפס או כתוב באותיות ברורות.
  • יש לצרף הדפסות של תמונות או שרטוטים רלוונטים לנושא, שתמצאו. אפשר לשלב בדף ואפשר בנפרד.
  • יש לשמור על הדף או הדפים ישרים וללא קפלים, קימוטים או "אוזני חמור".


    עד כאן להפעם,
    אופיר גלזר
    מאמן הנבחרת

    אין תגובות:

    הוסף רשומת תגובה