יום שישי, 26 בדצמבר 2014

אירוע שיתוף - 26/12/2014

שלום להורים ולחברי הנבחרת,

פעילות העונה מתקדמת יפה - סיימנו את שלב החקר, ומהמפגש הבא נתמקד בתכן ובניית המודל.
כעת, לאחר חופשת חנוכה, מצאנו הזדמנות טובה למפגש שיתוף ראשון - חברי הנבחרת הוזמנו להציג את פעילותם בפני ילדי הכיתה.

כמו לפני כל מבצע, הילדים תודרכו בקצרה לפני שנכנסו לכיתה, והזכירו זה לזה את כללי ההצגה בפני קהל - עמידה, מבט, תנועה, קול ושימוש בעזרים.


תדרוך קצר לפני ההצגה של הילדים
קריאת העידוד של הנבחרת לפני הכניסה לכיתה
על הלוח היו תלויים שני פוסטרים רשמיים של Jr.FLL ו-FIRST, והמיני-פוסטר שהכינו הילדים. חברי הנבחרת עמדו מול הכיתה והציגו באופן מסודר את הנושאים שהכינו:

  • בתחילה נתנו הילדים הקדמה על FIRST ונבחרות הרובוטיקה.
  • לאחר מכן הציגו את ליגת ה-Jr.FLL, הפעילויות שעברו והפסטיבל שעוד בדרך.
  • לבסוף הרחיבו על פעילות החקר שעברו - כל ילד הרחיב על הנושא שאותו הוא חקר.




לאחר ההרצאה של הילדים הוצג רובוט מלגו, שבנה אח של מיכל ותכנתה מיכל. הרובוט הוצג כדוגמא לסוג הפעילות בליגות הרובוטיקה השונות.
רובוט לגו לדוגמא

הצגת הילדים הראתה הפנמה של הנושאים עליהם עבדנו יחד בפעילות הנבחרת. הילדים דיברו מול הכיתה בעמידה זקופה, במבט אל הקהל ובקול ברור, לא עמדו וקראו מן הדפים אלא דיברו אל הקהל ונעזרו מעת לעת במיני-פוסטר המרשים שהכינו.
מעבר לכך, כל הילדים הפגינו ביטחון עצמי - בעצמם, ביכולתם להציג בפני חבריהם, בחומר אותו הם רוצים להעביר ובחבריהם לנבחרת. מיכל ונועם הרצו על נושאים שהיו מעבר למיני-פוסטר, והרחיבו על פעילויות FIRST ועל נושאים הקשורים לחקר; יהונתן לקח על עצמו באופן ספונטני את תפקיד הלחשן והמסייע, ורמז כל הזמן למי שהציג באותו רגע מהו הסעיף הבא בנושא שלו; אביב הרצה בשטף על הנושאים שהוא חקר, וגם כששכח או נקטע חזר לנושא והציג עוד ועוד ממה שחקר; הילי אמנם לא הכינה נושא חקר כיוון שנעדרה מהפגישה האחרונה, אולם בכל זאת הביאה מעצמה בספונטניות ודיברה על נושאים הקשורים ל-Showcase של נבחרות ה-Jr.FLL ועל הפסטיבל.
יפה היה לראות כיצד כל הילדים פירגנו זה לזה, כמעט ולא הפריעו אחד לשני אלא נתנו לכל אחד מחברי הנבחרת את המקום שלו לדבר, ואף השתיקו ילדים בכיתה שהפריעו לחבריהם להרצות. זה לא עניין של מה בכך בגיל 7-8, ואף במסגרת הקבוצה שלנו זאת התעלות לנוכח המעמד.

בסיום ההרצאה זכו חברי הנבחרת למחיאות כפיים מילדי הכיתה. אני מאוד גאה בהם על העמידה המכובדת באירוע השיתוף, ושמח על תחושת ההצלחה שכבר חוו.

עופרי היתה חולה, ולכן נעדרה מהאירוע. יש בתוכנית עוד אירועי שיתוף - לפחות מול ההורים, פעם נוספת מול הכיתה בתום הפעילות, וכמובן בפסטיבל. אני בטוח שתהיינה עוד הזדמנויות לשיתוף לעופרי ולכל הקבוצה.
תודה לארז, אבא של נועם, על הצילום ושיתוף התמונות!

מזכיר לכולם שביום שלישי הקרוב חוזרים לפעילות, במקום ובשעה הרגילים.

עד כאן להפעם,
אופיר גלזר
מאמן הנבחרת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה